کد خبر: ۳۱۴۹۶
۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
اوپن ای‌آی (OpenAI) شرکت پیشرو در زمینه هوش مصنوعی اخیرا از راه‌اندازی چت جی‌پی‌تی (ChatGPT) برای اندروید خبر داد.
به گزارش جدید پرس:

 این اعلامیه چند ماه پس از معرفی موفقیت‌آمیز نسخه iOS منتشر شد، که به سرعت با بیش از نیم میلیون دانلود در عرض یک هفته، به برترین برنامه هوش مصنوعی در این پلتفرم تبدیل شد. نسخه رسمی اندروید «ChatGPT» هفته آینده در فروشگاه گوگل پلی در دسترس خواهد بود. 

انتظار می‌رود ورود یک نسخه رسمی اندروید برای مبارزه با برنامه‌های جی‌پی‌تی تقلبی که به بازار هجوم آورده‌اند، مقابله کند. تاکنون، این برنامه‌های غیررسمی از اکوسیستم اندروید بهره برده‌اند و برخی از آن‌ها دارای محتوای مضر یا جعلی هستند.

نسخه اندروید ChatGPT نیز مشابه نسخه iOS خود، احتمالا دارای محدودیت‌های منطقه‌ای خواهد بود، و پیش از سایر کشورها، ابتدا در ایالات متحده عرضه می‌شود. این برنامه خدمات برتر ChatGPT Plus را ارائه می‌دهد که هزینه آن ۲۰ دلار در ماه است.

چت‌جی‌پی‌تی اندروید با هدف ارائه تجربه‌ای مشابه با نسخه iOS خود، از جمله امکان همگام‌سازی مکالمات و تنظیمات برگزیده در بین دستگاها ایجاد شده است. اگرچه تاریخ دقیق عرضه مشخص نشده، اما این شرکت تایید کرد که عرضه آن از هفته آینده آغاز می‌شود.

 

اوپن ای‌آی همچنین روی یک ویژگی جدید، «دستورالعمل‌های سفارشی»، به طور انحصاری برای کاربران پلن پلاس کار می‌کند که در حال حاضر در مرحله بتا است. این ویژگی به کاربران این امکان را می‌دهد تا دستورالعمل‌های خاصی را به منظور شخصی‌سازی به چت‌بات هوش مصنوعی ارائه دهند. 

هفته گذشته گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه چت جی‌پی‌تی با اولین کاهش ترافیک خود از زمان راه‌اندازی مواجه شده است. راه‌اندازی روی پلتفرم اندروید احتمالا دوباره ترافیک آن را بهبود می‌بخشد.

 

پیشنهاد سردبیر
پربازدیدترین ها